in ,

Nem stadion – Már a jövő évre kedvelt turistahellyé varázsolják a Sió partjait

A több mint egymilliárd forintos fejlesztés keretében 85 kilométer hosszan alakítanak ki vízi, kerékpáros és gyalogos turistákat egyaránt szolgáló új infrastruktúrát

Tavasszal elkezdődik a Sió Tolna megyei szakaszán évek óta tervezett fejlesztések kivitelezése: megállók, fogadó állomások, szolgáltató helyek, vízi turisztikai központ és kerékpárutak készülnek folyó Ozorától Szekszárdig tartó, 85 kilométeres szakasza mentén. A Tolna Megyei Önkormányzat a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) több mint egymilliárd forintos támogatásával valósítja meg a projekteket.

Elsőként a vízi megállók kivitelezése kezdődhet el, aminek már lezárult a közbeszerzési eljárása – mondta Naszvadi Balázs, a Tolna Megyei Önkormányzati Hivatal területfejlesztési osztályvezetője. Az idén indul a kerékpárutak építése és kijelölése is, valamint a szekszárdi vízitúraközpont kialakítása. A Sió-projekt teljes befejezése 2020 idegenforgalmi szezonjának kezdetére várható.

Az úszó stégekből, lépcsőből álló kiszálló helyeket

  • Ozorán, Simontornyán, Pálfán, Sárszentlőrincen, Borjádon, Úzdon, Kölesden, Medinán, Harcon, Sióagárdon és Szekszárdon alakítják ki,
  • új megállók Harcon, Kölesden, Sárszentlőrincen, Pálfán, Simontornyán épülnek. Medinán és Sióagárdon már meglévő épületeket alakítanak át turistákat fogadó létesítményekké.

A második ütemben 62 kilométernyi kerékpárutat hoznak létre a Sió mellett; ebből:

  • Szekszárd és Harc között, nyolc kilométeren új út épül a folyó töltésén,
  • Harctól Simontornyáig a 6317-es úton jelölnek ki kerékpárutat.

A harmadik szakaszban a szekszárdi Sión kerékpárokkal, kajakkal, kenuval, fitneszeszközökkel felszerelt turisztikai bázis épül. A kerékpárutak várható napi forgalma 1000-2000 kerékpáros lesz – áll az önkormányzat TOP-hoz benyújtott pályázatában. A projekthez olyan vállalkozások is kapcsolódtak, amelyekkel a kerékpáros, vízi és bakancsos turizmus mellett a motoros vízi közlekedés lehetőségét is szeretnék megteremteni. Arra is számítanak, hogy a most a Duna-töltésen zajló kerékpáros turizmus közönségének egy része átpártol a Sióhoz.

 

A folyón az OVF is több helyreállítást végez

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság a Balaton levezető rendszerének korszerűsítését célzó, 2020-ig tartó projekt részeként:

  • egyes szakaszokon rendezi a jobb parti depóniákat,
  • Simontornya és Kölesd között kotrást végez,
  • a felső szakaszokon mechanikailag stabilizálják a töltéskoronákat és helyreállítják a csatorna mederrézsűjét.

(forrás: Antal Zsófia, magyarepitok.hu)

Helyesírás! – Nyílt levél Bangónénak! – Irány az általános iskola!

Döbbenet: a kalácsképű bukott jobbikos fenyegeti a fideszes Fenyvesi Zoltánt