A Keleti és a Nyugati pályaudvar felújításának előkészítésére európai uniós forrásokkal rendelkezik a MÁV Zrt. – mondta korábban Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója. Ezeket gondolták újra, és mivel máshogy szeretnének bizonyos fejlesztéseket megvalósítani, átcsoportosítanák a pénzt. Az illetékes szaktárcákkal már egyeztettek, a kormányhatározat megjelenését várják. A vasúttársaság vezetője elismerte: a Nyugati pályaudvaron kritikus a helyzet. Az esőzés megmutatta, hogy a tetőszerkezet cserére szorul, készültek olyan fotók, hogy az embereknek esernyővel kellett állniuk a csarnokban. A tervek rendelkezésre állnak, így a tetőcserét hamarosan megkezdhetik. Homolya Róbert arról is beszélt, hogy ezzel egy időben a Nyugati téri aluljáróban és a pályaudvaron húsz helyiségbérleti szerződést mondtak fel. A cél az, hogy a XXI. századnak megfelelő utasközpontú fejlesztés valósuljon meg, és ilyen szolgáltatóegységeket hozzanak létre.
A Keleti pályaudvaron a nyáron kéthetes felújítás zajlott, ennek során megszüntették a bódékat. Mivel a Keleti épülete is rossz állapotban van, ezért ott is a fejlesztés folytatására lenne szükség. A Nyugati és a Déli esetében a kormány jelenleg is vizsgálja a föld alatti összekötés lehetőségét. Ha ez megvalósulna, az gyökeresen átalakítaná nemcsak a főváros, de a teljes magyar vasúti hálózat működését, akár egy évszázadra befolyásolná az ország közlekedési lehetőségeit. Bármi lesz is a Nyugati távlati szerepe, a történelmi épületet meg kell őrizni, a Nyugati és a Rákosrendező közötti vágány- és váltóhálózatot, valamint a 130 esztendős, Siemens–Halske vonóvezetékes biztosítóberendezést korszerűre kell cserélni.
(Jámbor Gyula, magyarnemzet.hu)