A zalaegerszegi székhelyű Pannonway Építő Kft. készíti elő a 14-es főút szlovák határ és a 813-as út közötti szakaszának a fejlesztését. A 14-es főút Győrből északra haladva vezet át a Felvidékre, míg a 813-as út Győr keleti elkerülőjeként épült meg, befejező szakaszát a Hódút és a Strabag márciusban adta át.
A beruházó NIF Zrt. hirdetménye szerint a nyertes feladata a fejlesztéshez szükséges tanulmányterv, környezeti hatástanulmány elkészítése (N2000 hatásbecsléssel együtt), valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése.
A teljes szakaszon vizsgálni szükséges a meglévő 14-es főút fejlesztésének a lehetőségét, valamint az új nyomvonalon történő kialakítást is, ideértve a meglévő Duna híd bővítésének, illetve új Duna híd építésének lehetőségét is.
A tanulmánytervnek valamint a környezeti dokumentációnak tartalmaznia kell a Győr leendő északnyugati elkerülő utját is. Ez a szakasz a 813-as főút az M1-es autópálya, a 85-ös főút, valamint az M85-ös autóút között teremt majd kapcsolatot.
A Rábcán is új híd épül
A tervezés során figyelembe kell venni a térség meglévő és tervezett (Győr-Vámosszabadi) kerékpárúthálózati elemeit, különös tekintettel az EuroVelo hálózatba tartozó szakaszokat.
Az aláőbbi tervezési szakasz hosszokat kell figyelembe venni:
- 14-es főút: Győr, keleti elkerülő (813-as) és az országhatár közötti szakasz egy hozzávetőlegesen 6 km-es országos főút;
- 813-as főút (Győr északnyugati elkerülő): Győr keleti elkerülő (813-as főút) és az M1-M85-85 közötti szakasz egy hozzávetőlegesen 11 km-es újonnan kiépülő országos főút;
- a Győr és Vámosszabadi között hozzávetőlegesen 4 km új kerékpárút;
A tervezésnél figyelembe kell venni az alábbi műtárgyakat:
- a szlovák határnál fekvő medvei Duna-híd a 14-es főúton;
- a Győr északnyugati elkerülőjére tervezendő Mosoni-Duna híd;
- a szintén ugyanide tervezendő Rábca-híd.
(forrás:magyarepitok.hu)