in

Lát itt valaki stadiont? – Így kezdődhet el a vasútfejlesztés a Balaton északi partján

Szabadbattyán és Balatonfüred között egy 64,5 kilométeres pályaszakaszt villamosítanak és 4 állomást építenek át.

Így kezdődhet el a vasútfejlesztés a Balaton északi partján

Elrajtolhat a 29-es vasútvonal Szabadbattyán-Balatonfüred szakaszának felújítása – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megvalósuló projektben a pályát villamosítják, illetve több más tervezési és kivitelezési munkát is el fognak végezni.

A beruházás során többek között

  • 64,5 kilométernyi vasúti vonalon 50 Hz-es, 2×2,25 kV-os váltóáramú felsővezetéket helyeznek fel,
  • felsővezeték energia távvezérlési rendszert alakítanak ki,
  • egy új villamos vontatási alállomást építenek,
  • 6 vasúti átjárót adnak át
  • és 44,6 kilométeren végeznek el szabályozási munkálatokat.

Négy állomás teljesen megújul

Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomásait átépítik, 55 centiméteres magasperonokat alakítanak ki kiselemes burkolattal. Alsóörsön egy felsővezetéki járműtároló épület is elkészül, 7 állomás pedig esőbeállót kap.

 

A nyári vakációzók kedvenc vasútvonalát villamosítják

A Balaton északi partján Tapolcáig haladó 29-es vasútvonal turisztikai szempontból kiemelt jelentőségű. A vakációzók jelentős része ezen a pályán keresztül éri el a kiszemelt szálláshelyét nyáron. A Balaton szemközti oldalán az M7-es autópálya részben leveszi az ott futó vasúti pályáról a terhelést, de északon az 1909-ben épült egyvágányos szakasz mellett nem halad ilyen nagy forgalmú út.
(magyarepitok.hu)

Rengeteg a látogató a Parlamentnél! – Mintegy ötezren nézték meg a Szent Koronát

Nagyobb bűnőzést szeretne? Szavazzon a baloldalra!