in

Lámpaoltás vagy arculatváltás jön a Hír TV-nél a Simicska-éra után?

Nagy a bizonytalanság akörül, mi lesz a sorsa a Simicska-féle médiabirodalom maradványának, a Hír TV-nek

Nagy a bizonytalanság akörül, mi lesz a sorsa a Simicska-féle médiabirodalom maradványának, a Hír TV-nek, amelyet a vállalkozó kapitulálása után üzlettársa, Nyerges Zsolt vett át. Felmerül, hogy miután már kiépült a jobboldali, konzervatív, kormánypárti média – televízióval, rádióval, napi és hetilappal, online portálokkal – ezért felesleges médiumok továbbműködtetése. Ez esetben bezárhatják a Hír TV-t épp úgy, mint korábban a Magyar Nemzetet, a Lánchíd Rádiót illetve a Heti Választ.

A balliberális média viszont tudni véli, hogy tovább bővül a kormánypárti médiabirodalom, a Mediaworks. Így aztán a Simicska-érdekeltségek Nyerges Zsolton keresztül – aki nem kívánja a média üzletágat üzemeltetni – végül Liszkay Gábor, a Mediaworks elnök-vezérigazgatójának kezében landolnak. Így vagy úgy, egy dolog biztos, hogy a Simicska Lajos által személyes bosszú eszközévé tett médiumok kormányellenes hangvétele a múlté lesz. Az olyan megmondóemberek, mint Kálmán Olga vagy Csintalan Sándor, akik milliós fizetésekért vállalták az Orbán-kormány ádáz ellenségének szerepét, végleg eltűnhetnek a süllyesztőben. 

 

 

Simicska Lajos 2015. február 6-án, az elhíresült G-napon mindent egy lapra tett fel. A miniszterelnök egykori jóbarátja, egyetemi, kollégiumi szobatársa – máig nem tudni, pontosan miért – szembe fordult Orbán Viktorral és politikájával, és egyszemélyes háborút hirdetett.

 

Nem sokáig maradt magányos harcos. Miután feltérképezte az ellenzéki erőket, úgy látta, talán a Jobbik megfelelő anyagi és média támogatás mellett esetleg választási győzelemig tolható. Titkos háttéralkuk eredménye lehetett, hogy a korábban kormánypárti médiumok gyakorlatilag egyik napról a másikra váltottak szellemiséget. Akiknek a hátgerince erősebb volt, továbbálltak, a Hír TV-ből épp úgy, mint a Magyar Nemzettől, a Lánchíd Rádiótól vagy a Heti Választól.  Helyükre a baloldali médiumok korábbi arcai kerültek.

A már emlegetett Kálmán Olga vagy Péterfi Judit. De olyan is akadt, aki inkább elveket cserélt és hétfőn még Orbánt éltette, kedden már Vona Gábort. Nekik persze jellemzően nem ez volt az első szemléletváltásuk.

A választási eredmény jól mutatja, hogy a Simicska-milliárdok és a gyűlöletkampány, a megduplázódó ellenzéki média és a közterületeket ellepő kormányellenes óriásplakátok is kevésnek bizonyultak. A választók átláttak a szitán.

Az ellenzékivé lett Simicska-média hiába próbálta torz nagyítón keresztül többszörösének mutatni a kormányellenes erőket. Az oligarcha által kiszemelt politikai erő nem csak kisebbségben maradt, hanem az a tény, hogy árucikké váltak, végkép ketté is szakította a Jobbikot.Azóta olyan lejtmenetben van a párt, százmilliós adóssággal, hetente kibukó botrányokkal, hogy azt nem igazán lehet túlélni. (A Jobbiknál komolyabb múlttal bíró pártok ennél kevesebbe buktak bele, hogy aztán végképp eltűnjenek a történelem és a politikatörténet süllyesztőjében).

AZ ÚJ TULAJDONOST, NYERGES ZSOLTOT NEM ÉRDEKLI A MÉDIA

Alig egy hónapja Simicska Lajos elismerve vereségét bejelentette, hogy megválik minden hazai érdekeltségeitől. Ezek régi üzlettársa, Nyerges Zsolt kezébe kerülhetnek, miután az adásvételre a Gazdasági Versenyhivatal a napokban áldását is adta.

Két napja a 24.hu azt írta, hogy Nyerges nem kíván médiával foglalkozni. A portál cikke szerint Nyerges már az elmúlt két évben is igyekezett kivonni magát az Orbán Viktorral való konfrontációból. Eddig is távol tartotta magát a médiától, a 2018-as kampány után pedig végképp nem fogja erőltetni a dolgot. A múlt héten bejelentett személycserékből is látszik, hol tartotta fontosnak, hogy személyesen vegye kézbe az igazgatóságok irányítását: a Simicska-birodalom építőipari és mezőgazdasági csúcsvállalatánál.

Nyerges Zsolt kezében a Simicska médiabirodalom jövője – Fotó: MTI

A kérdés tehát még mindig az, hogy Nyerges Zsolt lakatot tesz-e a médiavállalkozásokra, köztük elsősorban a Hír TV-re, vagy eladja. Ha az utóbbi mellett dönt, akkor visszafolyhat valamennyi abból a veszteségből, amit a csatorna benyelt a személyes Simicska-féle bosszúhadjáratban. Ugyanis nem csak a nézők pártoltak el látványosan a Hír TV-től, hanem a hirdetők is.

A legutóbbi kimutatások szerint a tavaly a Hír TV 1,4 milliárd, a még létező Magyar Nemzet 919 millió forint veszteséget termelt.

A 444 már ismerni is véli a forgatókönyvet. Hétfőn reggel megjelent cikkükben azt írják, hogy fordulat várható a Hír TV szakmai vezetésében. Belső, kormányközeli illetve Hír TV-s forrásokra hivatkozva állítják, hogy a médiaérdekeltségek felett a kormánypárti erők már augusztusban átveszik az irányítást.

A legnagyobb médiakonglomerátumot, a Mediaworks-t vezető Liszkay Gábor és stábja nemsokára visszaveszi a vezetést a televízió felett, és várhatóan visszanavigálja azt a kormány oldalára – fogalmaz a portál. 

A portál bizonyos fúziókat, egyesüléseket is felvet a kormánypárti médiában, de annak lehetőségét is, hogy a két nagy kormánypárti csatorna, az ECHO TV, és a régi arculatát visszanyerő Hír TV egymás mellett működik majd.

A hír kapcsán felhívtuk Liszkay Gábort, aki azt mondta, az ügyben egyelőre nem kíván nyilatkozni.

(forrás: Füssy Angéla, pestisracok.hu)

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

MAGYAR SIKER! – Aranyérmesek a honvédség ejtőernyősei

CSALÓ JOBBIK – Dúró Dóra: lehetnek még kínos jobbikos hangfelvételek a lefizetésekről