in

Kedves mélyszegénységet vízionáló Bangóné, látja ezt? – Számottevően nőtt a kereskedelmi szálláshelyek forgalma, a borturizmus volt a legnépszerűbb

Jól látszik az októberre szóló részletes utasforgalmi adatokból, hogy őszre jelentősen megnőtt a magyar lakosság vásárlóereje, ami a belföldi turizmusban is éreztette erős hatását: több mint 21 százalékkal emelkedtek a költések a hazai szálláshelyeken.

Útnak indultak ősszel a magyarok

Számottevően nőtt a kereskedelmi szálláshelyek forgalma, a borturizmus volt a legnépszerűbb
Jól látszik az októberre szóló részletes utasforgalmi adatokból, hogy őszre jelentősen megnőtt a magyar lakosság vásárlóereje, ami a belföldi turizmusban is éreztette erős hatását: több mint 21 százalékkal emelkedtek a költések a hazai szálláshelyeken. A Magyar Turisztikai Ügynökség szerint érdemes volt nyáron, illetve ősszel utazásösztönző kampányokkal segíteni a hazai piac bővülését.

Jelentős bővülést mutatott fel idehaza a pihenési célú utazási piac októberben: a Központi Statisztikai Hivatal tegnap közzétett részletes forgalmi adatai alapján leginkább a magyarok használták ki az őszi kikapcsolódás lehetőségeit az országhatárokon belül. Októberben az előző év őszi időszakához képest mintegy 10 százalékkal több belföldi turista fordult meg a kereskedelmi szálláshelyeken, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma pedig kimagasló mértékben, 11 százalékkal emelkedett.

Honfitársaink nemcsak többet utaztak, hanem több pénzt is költöttek el a magyarországi turizmusban: az adatok szerint az őszi hónapban 21,5 százalékkal 8,3 milliárd forintra nőtt a szállásdíjbevétel a hotelekben – ebből a még mindig az egyik legnépszerűbb kafetériaelem, a Széchenyi-pihenőkártya révén 1,3 milliárd forint jutott a szolgáltatókhoz, ami 18 százalékkal magasabb összeg, mint 2016 azonos időszakában.

Fotó: Éberling András

A hosszú hétvége és az iskolai szünet is hozzájárult az esztendő tizedik hónapjában a belföldi idegenforgalom élénküléséhez

Az októberi élénk vendégjárásban minden bizonnyal szerepe volt az ünnepi hosszú hétvégének és az iskolai őszi szünetnek is, továbbá a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) belföldi utazást népszerűsítő országos kampányainak.
Eközben tovább gyarapodott a hazánkba látogató külföldi turisták által igénybe vett szállodai éjszakák száma 1,2 millióra, éves összevetésben másfél százalékos többletet előidézve a beutazó turizmusban. Az év tizedik hónapjában összességében 5,6 százalékkal nőtt a magyarországi vendégforgalom.

– A kiváló belföldi adatokra a turisztikai ügynökség sikeres nyári kampányának hatása mellett az októberben indult őszi forgalomélénkítő kampány is rásegíthetett – állapította meg Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója. Ismertette, a magyarok által eltöltött vendégéjszakák száma valamennyi turisztikai régióban nőtt, többségükben a bővülés mértéke két számjegyű volt. Különösen sokan fordultak meg azokban a régiókban, ahol az őszi bor- és gasztronómiai élményeket kínáló borvidékek vannak – ezt állította középpontjába az MTÜ őszi kampánya is.

Két év múlva még pontosabb adatokkal tudunk dolgozni – hangsúlyozta Guller Zoltán, utalva rá, hogy az Országgyűlés kedden döntött a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ felállításáról. Eszerint 2019. január elsején megkezdheti működését az a felhőalapú, napi adatkapcsolatra épülő informatikai rendszer, amely a turizmusban jellemző paradigmaváltás része.

A vezérigazgató szerint a rendszer indulásával kezdetét veszi a szálláshelyek adatszolgáltatásának digitalizálása és korszerűsítése annak érdekében, hogy a piaci szereplők tevékenységével kapcsolatos statisztikai adatok naprakészek és pontosak legyenek. – Mindez nem csupán az adminisztrációs terheket csökkenti, hanem a turizmust érintő fejlesztési döntéseket is segíti, ráadásul jelentősen javítja az átláthatóságot – fogalmazott az MTÜ első embere.
(Thurzó Katalin, magyaridok.hu)

Agyhahál – Havast Fiala János fogja helyettesíteni – Cseberből vederbe

Ez a legfontosabb! – A magyar emberek biztonságban készülhetnek az ünnepekre