in ,

Hallgat a baloldali propagandamédia Cseh Katalin botrányáról – Se függetlenség, se objektivitás

Kiállította saját bizonyítványát a baloldali média

Éppen csak elérte a momentumos EP-képviselő családi cége körüli botrány a baloldali sajtóorgánumok ingerküszöbét. Míg a Cseh Katalinékhoz köthető vállalkozásoknál landoló uniós pénzekről sehogy vagy csak néhány sorban számoltak be, ez idő alatt a Pegasus-ügyről összesen csaknem háromszáz cikket gyártott le a Telex, az Index, a 444, a 24, valamint a HVG és a Népszava online felülete.

Kiváló látleletet lehet készíteni a mostani időszakban a magyar médiáról, két érdekes téma van ugyanis jelen egyidejűleg a közbeszédben. Az egyik az úgynevezett Pegasus-ügy, a másik azoknak a Cseh Katalinékhoz köthető cégeknek az ügye, amelyek összességében milliárdos uniós támogatáshoz jutottak hozzá az elmúlt időszakban. Előbbi téma arra szolgál, hogy lehallgatási botrányba keverjék a magyar kormányt, utóbbinak pedig nagyjából az a tétje, hogy erkölcsileg és talán politikailag is megsemmisül-e baloldali szivárványtársulás egyik legerősebb pártja.

A nyilvános keresési lehetőségeket felhasználva rögtönzött kutatást végeztünk, melyben arra voltunk kíváncsiak, hogy melyik témával mennyit foglalkoztak a legolvasottabb baloldali médiumok.

A magát a független újságírás fontos szereplőjeként meghatározó Index és az abból kiválva létrejött Telex is lényegében figyelmen kívül hagyta a Cseh Katalin körül kibontakozó botrányt. Pedig egy, a médiában Anonymusként emlegetett álarcos alak egy hete két videóban harangozta be, hogy milliárdokról szóló leleplezésre készül, ezeket követte az a cikk, melyben Cseh Katalint néven nevezték.

 

Ezután több tényfeltáró írás is napvilágot látott és a Momentum uniós képviselője is többször megnyilvánult a témában – utóbbiak ráadásul a maguk módján emlékezetesre is sikeredtek. Végül – pénteken – kiderült, hogy a Központi Nyomozó Főügyészséghez és a Gazdasági Versenyhivatalhoz is érkezett bejelentés a Cseh Katalinékhoz köthető cégháló működése miatt.

Ennek ellenére az Index csupán egyetlen írást szentelt az ügynek, és a Telex is mindössze kettőt. Ehhez képest a kormány ellen szegezett Pegasus-ügyet másképpen kezelték: pénteken az Indexen 70, a Telexen 91 találat jelent meg a „Pegasus” keresőszóval.

Volt olyan időszak az elmúlt napokban, amikor óránként jelent meg új írás e felületeken, sőt olyan is, amikor óránként több.

Érdekesnek gondoltuk, hogy a 444 és a HVG internetes kiadása hogyan súlyozott a témák között. Ahogy láttuk, alig-alig írtak a Cseh Katalinék körül kipattant botrányról, miközben előbbi – cikkünk írásáig – 44, utóbbi pedig ugyancsak számos cikket szentelt az állítólagos lehallgatásoknak.

 

 

A 24 az alaphírről szintén nem számolt be a Cseh-ügyben, a momentumos politikus magyarázkodásának megjelenítésével szálltak be a témába. A Pegasus-ügyet ők is érdekesebbnek találták, ebben a témában – nevüknek megfelelően – 24 anyagot találtunk. A Népszava online változata sem tartotta túl fontosnak a Momentum képviselője körüli ügyet, ez a hír szerintük csak támadás a politikus ellen, aki amúgy is cáfol. Persze ugyanez a kiegyensúlyozottság nyomokban sem fedezhető fel abban a 43 írásban, amelyek az izraeli kémszoftverrel kapcsolatban megszülettek.

S a végén álljanak itt a Magyar Nemzet adatai. Lapunk – a Mediaworks Hírcentrumával kiegészülve – 18 nagy lélegzetvételű elemzésben és tudósításban, véleménycikkben igyekezett Cseh Katalinék botrányának aktuális állását bemutatni.

Nem voltunk restek, magát az érintettet is megszólaltattuk, nem is egyszer.

 

 

A Pegasus-ügynek eközben nagyjából három tucat írást szenteltünk, a főbb külföldi történések mellett bemutatva a folyamatok mozgatórugóit. Például azt, hogy a Soros-hálózat hazai szervezetei és a baloldali média a magyar kormány lejáratására próbálnak felhasználni egy nemzetközi, több mint ötven országot érintő állítólagos megfigyelési ügyet.

 

 

(magyarnemzet.hu)

 

 

Add tovább!

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Ezek tényleg lopnak – Karácsony nemcsak ötleteket lopott a mozgalmához, de a grafikai elemeket is másolta

Hoppá! Még az ellenzéki szavazók is a kormány népszavazása mellett állnak!