in

G. Lajosnak marad a filctoll :D – Törvénytelenül járt el Simicska Lajos cége – Jogsértőnek bizonyult Vona Gáborék plakátkampánya

Jogsértőnek bizonyult Vona Gáborék plakátkampánya

Olyan kedvezményeket kapott a Jobbik a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft.-től, amelyek elérhetetlenek voltak más piaci hirdetők számára, s ezzel megszegte a vonatkozó előírásokat – állapította meg lapunk értesülése szerint az adóhivatal nyomozása. Úgy tudjuk, a hatóság szerint Vona pártjának támogatásával 75 millió forintos adókülönbözete keletkezett a cégnek.

 

Törvényt szegett a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft., amikor a piaci ár töredékéért biztosított plakáthelyeket a Jobbiknak – derül ki az adóhatóság birtokunkba jutott iratából.

A feljegyzés szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vizsgálata során csaknem 75 millió forint adókülönbözetet állapítottak meg, vagyis a cégnek ennyivel többet kellett volna befizetnie az államkasszába, ha nem nyújt az áfajogszabályokkal összeegyeztethetetlen kedvezményeket Vona Gábor pártjának. A nyáron indult NAV-eljárásban a Publimont 2017 első féléves bevallásait vonták revízió alá. A vizsgálat pedig lényegében véve megerősítette azokat a híreket, amelyek szerint Simicska támogatta a Jobbik egész országra kiterjedő kormányellenes plakátkampányát. A hatóság szerint a cég nemcsak azzal segítette a pártot, hogy a többi hirdetőnél nagyobb kedvezményt adott neki a plakáthelyekre, de azzal is, hogy a szokásosnál hosszabb fizetési határidővel és fizetési garancia vállalása nélkül kötött szerződést.

A Publimont vezetése azzal védekezett, hogy a Jobbik rendelkezésére bocsátott plakáthelyek nehezen értékesíthetők voltak, listaáron nem találtak rájuk vevőt, ám ez nem volt igaz. Számos jobbikos hirdetés helyén ugyanis nem sokkal a párt kampányának kezdete előtt, sőt némelyiken még a kampány elején is más, piaci hirdető reklámanyaga szerepelt. Ráadásul a cég az utóbb szerzett hirdetési felüle­tein is teret biztosított a Jobbiknak. A NAV-vizsgálat során kiderült továbbá, hogy a Publimont előre leegyeztette a Jobbikkal, hová kerülnek a hirdetményeik, s plakátjaikat jóval korábban legyártották, mint ahogy az egyébként a „last minute” megállapodások esetén szokásos.

Fotó: Kurucz Árpád

Az adóhatóság szerint több sebből is véreznek ezek a hirdetések

Ismert, hogy a plakátügyet más megközelítésben, tiltott pártfinanszírozás gyanúja miatt is vizsgálják a hatóságok. Ennek az eljárásnak a részletei egyelőre nem ismertek, de a fenti megállapítások akár meg is alapozhatják a gyanút. A NAV-vizsgálat után a Jobbik egyébként 1100 reklámeszközt kapott a Simicska-féle cégektől – a Mahir-Cityposter és a Publimont Kft.-től – utólagos törlesztéssel, részletfizetési lehetőséggel. A Jobbik azokkal a névtelen plakátokkal is megégette magát, amelyek a közelmúltban kerültek ki. Ezek kísértetiesen hasonlítottak a párt saját plakátjaira, de megrendelőjük egy magánszemély volt. Az akciónak végül a kormányhivatalok vetettek véget.

Érdemes megemlíteni, hogy az adóhatóság 75 milliós felfedezése nem jött jókor Simicska Lajosnak, akinek jelentős veszteségeket termel a médiabirodalma. Korábban az Origó számolt be arról, hogy a Jobbik mögé álló oligarcha médiu­mai óriási, többmilliárdos veszteséggel működnek, az idei finanszírozási hiány eléri a hárommilliárd forintot. Állításuk szerint a Hír TV, a Lánchíd Rádió, az Index és a Magyar Nemzet szinte biztos, hogy a választások után már nem Simicskáé lesz.

 

(magyaridok.hu)

Ez nagy meccs lesz 2018-ban – Valódi politikai támadás indult a kormány és az ország ellen

Minden korábbinál nagyobb támogatásra számíthatnak a kárpátaljai magyarok