in

A libsik kedvéért: Indokolt volt az új repülő megvásárlása

A repülésszakértő szerint az ország szégyene, hogy eddig egy öreg, orosz gyártmányú Antonov AN–26-ost használtak a védett személyek utaztatására

Indokolt volt az új repülő megvásárlása

 

A legtöbb országban jellemző, hogy a hadseregnek megfelelő eszközei vannak a védett személyek légi szállítására. Erre a Magyar Honvédséget törvény is kötelezi, így a légiflotta bővítése valójában a helyzet normalizálását jelenti – reagált az ellenzéki bírálatokra a lapunk által megkérdezett repülési szakértő.

Falcon-7XA többcélú szállító- és futárgép, a Falcon 7X a kifutópályán (Fotó: MH)
Az elmúlt fél évben két repülőgépet is vett a Magyar Honvédség katonai célokra. Az ellenzék és a baloldali sajtó szerint azonban a repülőgépeket valójában a kormány céljaira vásároltatták meg a honvédséggel, és azok a luxuskörülmények közt való utazást szolgálják.

Valójában a Zrínyi 2026 honvédelmi és haderőfejlesztési program részeként a hadsereg légi szállító képességének fejlesztése-helyreállítása zajlik, amelynek első fázisában nagy távolságú és nagyobb befogadóképességű, gyors személyszállításra alkalmas Airbus A319-est, a másodikban pedig egy Dassault Falcon 7X típusú többcélú szállító- és futárgépet vett a honvédség – számolt be a Air Power blog.
A szakmai oldal szerint ez azonban valójában normalizálódást jelent, ugyanis honvédségnek a honvédelmi törvényben előírt feladata és kötelezettsége egyes védett személyek, például a miniszterelnök vagy a köztársasági elnök állami légi járművel történő szállítása, vagyis „csupán” képessé válik ezek végrehajtására.

A lapunk által megkérdezett repülésszakértő szerint teljesen normális és általános, hogy egy ország hadseregének légiflottája gondoskodik erről, ez is a feladatai közé tartozik, a környező országok szinte mindegyikének hadereje rendelkezik ezzel a képességgel. A védett személyek katonai gépekkel történő szállítása pártpolitikától független kérdés, ez a korábbi kormányok idején is természetes volt – tette hozzá a szakember. Úgy fogalmazott, „az ország szégyene, hogy eddig egy öreg orosz gyártmányú Antonov AN–26-os repülőgépet használtak erre, amelyet nem is delegációk szállítására terveztek, így kényszermegoldás volt a használata, és az üzemeltetése sokszor drágább is, mint egy új gépé”. Az egyes katonai gépeknek különböző feladatai lehetnek, ilyen esetben „illik” átalakítható repülőt alkalmazni, kisebb delegációk szállítására pedig luxus a nagy gépeket használni, így indokolt a kisebb gép beszerzése is – tette hozzá.
A Falcon 7X legfeljebb tizenhat főnyi küldöttség szállítására alkalmas, egy üzemanyag-feltöltéssel tizenkétezer kilométer megtételé­re is képes, egyik példánya 2014-ben kevesebb mint hat óra alatt tette meg a New York–London utat.

(forrás:magyarhirlap.hu)

HOPPÁ! – Budapest maga mögé utasította Madridot, Washingtont, Dublint és Miamit

Ez is fáj a libsiknek: Orbán Viktor a szabadságán is dolgozik