in ,

Megjött a friss felmérés: a fővárosiak többsége elégedetlen Karácsony közlekedéspolitikájával

A Századvég elemzése szerint a megkérdezettek 56 százaléka nem ért egyet azzal, hogy nagy forgalmú utakon a gépkocsival közlekedők rovására kerékpárutakat alakítottak ki.

Állandósult a közlekedési káosz Budapesten, jelentősen megnehezültek a fővárosi polgárok mindennapjai, miután a baloldali vezetése az elmúlt időszakban több forgalmas útszakaszt lezárt, miközben a korábban létesített – és eredetileg ideiglenesnek szánt – kerékpársávok fenntartása mellett Karácsony Gergely főpolgármester újabb közlekedési sávokat vont el a gépkocsival közlekedőktől, állapítja meg a Századvég elemzése, amely azt összegzi, hogyan vélekednek a budapestiek Karácsony Gergely közlekedésszervezéssel kapcsolatos városvezetői teljesítményéről.

 

A Fővárosi Önkormányzat kudarcot vallott a forgalmi dugók elleni küzdelemben

A Századvég már májusban rámutatott, hogy a lakosság elégedetlen, a fővárosi megkérdezettek 82 százaléka aggasztónak ítéli a forgalmi dugókat, illetve – ezzel összefüggésben – 80 százalékuk a légszennyezettséget. Ezzel szemben a kerékpárosok közlekedési lehetőségeivel kapcsolatban a budapestiek 61 százaléka nem fogalmazott meg negatív kritikát. Ez azt mutatja – véli az intézet –, hogy

a nagy forgalmú főutakon a kerékpáros közlekedés bővítésére vonatkozó főpolgármesteri törekvéseket az itt élők jelentős része nem támogatja,

ők inkább az autós és kerékpáros utazás lehetőségeinek átgondolt javításában érdekeltek és nem abban, hogy szembefordítsák egymással az egyes közlekedő csoportokat.

Ezt a képet erősíti, hogy az intézet kutatása szerint a budapesti válaszadók 68 százaléka elégedetlen a miniszterelnöki ambíciókat dédelgető Karácsony Gergely munkájával a forgalmi dugók ellen vívott küzdelemben, míg 26 százalékuk pozitívan értékeli a főpolgármester teljesítményét ezen a területen.

Nem értenek egyet az autósávok terhére létesített kerékpárutakkal

A Századvég nem vitatja, a kerékpáros közlekedés bizonyos esetekben alternatívája lehet az egyéb közlekedési módoknak, így szerves részét képezi a fővárosiak életének. Ugyanakkor leszögezi azt is, hogy egy nagyváros közlekedésének megszervezése rendkívül összetett, több szempont egyidejű mérlegelését, összehangolását megkívánó feladat. S úgy véli, az egyfókuszú – politikai okokból valamely utazási formát egyoldalúan előnyben részesítő – közlekedésszervezés maga után vonja jelentősebb forgalmi dugók kialakulását.

Az intézet elemzése szerint a megkérdezettek 56 százaléka nem ért egyet azzal, hogy a Fővárosi Önkormányzat baloldali vezetése

nagy forgalmú utakon a gépkocsival közlekedők rovására kerékpárutakat alakított ki,

61 százalékuk kifogásolja, hogy a Lánchíd budai hídfőjénél, a Clark Ádám téri körforgalom virágágyását leaszfaltozták, és helyette kerékpárutat létesítettek. A Századvég ebből azt a következtetést vonta le, hogy a fővárosiak többsége nem támogatja a kerékpárosok és autósok politikai célú szembefordítását, és azt, hogy a városvezetés megszegte a „zöld” kampányígéreteit.

 

(mandiner.hu)

 

Add tovább!

Elmélkedés a húgyfoltos gatyákról

Egy magyar szurkoló rendkívüli levele Németországból