in ,

A főpolgármester teljesen megőrült – Jönnek az új kerékpársávok – Tovább tart az autósüldözés

A buszsávok okafogyottá váltak, jön helyettük más a belvárosban, ennek azonban az autósok nemigen fognak örülni.

Sokáig kérdéses volt, mi lesz azokkal a buszsávokkal, melyeket amiatt alakítottak ki az elmúlt több mint öt évben, hogy a metrópótló buszok használhassák. Az nem kérdés, hogy szükség volt ezekre, ugyanis Európa egyik legforgalmasabb metróvonalán biztosítani kellett a szabad közlekedést a pótlóbuszoknak, amelyek csúcsidőben akár 45 másodpercenként is követték egymást.

Ennek pedig komoly hatása van: az elmúlt öt év folyamatos terhelése nyomán drasztikusan leromlott a Váci út, valamint az Üllői út állapota. Ha valaki motorral, kerékpárral vagy rollerrel végigjárja azokat az útszakaszokat, melyek most hétfőig buszsávok voltak, megtapasztalhatja, hogy a felső aszfaltréteg milyen állapotban van.

Robogóval sem könnyű ott közlekedni, nemhogy biciklivel,
ugyanis a soktonnás járművek folyamatos koptatásától az út rendkívül nyomvályús lett, komoly odafigyelést igényel a közlekedőtől, milyen nyomvonalat választ a sávon belül.

 

 

A BKK és a Főpolgármesteri Hivatal tájékoztatása szerint „olyan forgalmi rend kialakításán dolgoznak, ami megőrzi a belvárosi kerületek alacsonyabb terhelését, ugyanakkor a városmag legbelső részein – a Bajcsy-Zsilinszky úton vagy a Kiskörúton közlekedők esetében – csökkenti a forgalmi korlátozások miatt korábban kialakult torlódások mértékét is”.

A városvezetés már hétfőtől visszaadta a forgalomnak a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Kiskörúton a buszsávot az autósoknak, az érintett útszakaszon a délelőtti órákban minimálisan jobban járható volt a szakasz, mint korábban. A nagy kérdés, mi lesz az Üllői úttal, ahol a jövőben a tájékoztatás szerint

biztonságos kerékpársávok lesznek.

Annyit tudni egyelőre, hogy a Főváros ezeket műanyag terelőoszlopokkal fogja elválasztani, azonban arról egy szó sem esett, hogy esetleg újraaszfaltoznák az utakat. A kommüniké szerint a kerékpársávok kialakítása június elején indul, és szakaszokban valósul meg július végéig.

Kerestük a főváros és a BKK sajtóosztályát, tervezik-e azzal biztonságosabbá tenni a kialakítandó kerékpársávokat, hogy leaszfaltozzák őket. Utóbbi küldött egyedül választ, a közlekedési központ egy közleményt küldött át, melyben az állt, hogy a kerékpársávok kialakítása várhatóan június elején indul, és szakaszokban valósul meg július végéig.

A sávok felfestése és a műanyag elhajló pollerek elhelyezése valósulhat meg gyorsabban, míg a kisebb átépítéssel járó szakaszok kialakítása több időt igényelhet”

– jelezték, ám azt nem részletezték, mit jelent az, hogy kisebb átépítés.

 

 

Fotó: Földházi Árpád/Mandiner

 

 

Kis lépés a fővárosnak, de nagy a kerékpárosoknak?

Megkerestük a Magyar Kerékpárosklubot, támogatják-e az új kerékpársávokat, valamint szerintük biztonságos-e az érintett útszakaszon kerékpározni, még ha el is van választva műanyag bójákkal, továbbá érdekelt minket, hogy szerintük van-e annyira jó állapotban az érintett útszakasz, hogy azon kerékpárosok tudjanak közlekedni.

Kádár Melinda, a szervezet kommunikációs munkatársa lapunk megkeresésére elmondta, támogatják az új kerékpársávokat, hiszen

több ezer ember számára lesz bringával is biztonságosan járható útvonal az Üllői út, a Kálvin tér és a Népliget között, a Váci út, a Nyugati tér és a Gogol utca között.

„Az érintett útszakaszon korábban is lehetett kerékpározni, de sokak számára eddig nem ez volt a legvonzóbb útvonal, sok esetben nem érezték kellően biztonságosnak, ezért lehet, hogy alternatív útvonalon, az alacsonyabb forgalmú utcákban kerékpároztak, ez viszont nem a legegyszerűbb és leggyorsabb opció. A Váci-Üllői bringatengely óriási lehetőség, nagyon sokak számára fogja biztosítani a gyors és egyszerű bringázást” – válaszolta.

 

 

 

Kádár Melinda szerint a fizikai elválasztók biztonságosabb biciklizést tesznek lehetővé, például megakadályozzák, hogy autók parkoljanak a kerékpársávra, amivel a két kerékkel közlekedőket sávváltásra kényszerítik, állítása szerint ezt a problémát sokszor tapasztalják a Nagykörúton.

A Magyar Kerékpárosklub szerint a fővárosban óriási igény van „a biztonságosan bringázható bringasávokra és bringautakra”, állításuk szerint nem véletlen, hogy a 2022-es Közösségi költségvetésen a kerékpársávok biztonságosabbá tételéért a Kerékpárosklub is kampányolt, erre az ötletre érkezett a legtöbb szavazat.

 

 

Fotó: Földházi Árpád/Mandiner

 

 

Arra a kérdésre, a most kialakítandó útburkolatuk szerintük van-e annyira jó állapotban, hogy azon lehessen tekerni, azt válaszolta a szakmai szervezet munkatársa, hogy

igen, a kerékpárosok jelenleg is közlekednek rajta, de ha az útszakasz minősége használatra alkalmatlan, „akkor azt a Budapest Közútnak jelezzük”.
(Bokor Gábor,  Mandi)

LEGYÉL NAPRAKÉSZ!

Üzenet Kamu Gerinek: ha háborúban állsz Oroszországgal, irány a front!

Az osztrákok a magyarok mellé álltak! Elegük van az osztrákoknak, durván nekimentek Brüsszelnek a magyarellenesség miatt