in

Továbbra sem stadion – Tavaszra kész az esztergomi vasút villamosítása

Jövőre már elektromos szerelvények szolgálnak az 51 kilométeres vonalon

Tavaszra kész az esztergomi vasút villamosítása

 

Már feszültség alá helyezték a felsővezetéket, felújítottak több vasúti megállót, megépült 12 kilométernyi vasúti pálya, és őszre elkészülnek az intermodális közlekedési csomópontok is az esztergomi vasútvonalon – tudtuk meg iparági forrásból.

 

Az esztergomi vasútvonal villamosítása, valamint a megrendelésben szereplő egyéb munkák időarányosan, a vállalásokban szereplő határidők szerint haladnak – tudtuk meg iparági forrásunktól. Mint emlékezetes, a vonalat az ezredforduló óta több ütemben korszerűsítették, felújították az Újpesti vasúti hidat, és a pályát is bővítették, rekonstruálták.

A legutóbbi nagy felújítás 2015 őszén ért véget, amelynek során teljesen átépítették a pályát, alul- és felüljárókat építettek, új megállót is kialakítottak, azonban a vonal villamosításához csak hozzákezdtek, emiatt mind a mai napig dízelüzemű szerelvények járnak Budapest és Esztergom között az 51 kilométeres vonalon.

A villamosítás, valamint a rekonstrukcióhoz csatolt egyéb feladatok elvégzéséhez múlt év június 30-án kezdhettek neki a kivitelezők, a szerződés értéke 33,6 milliárd forint. A közbeszerzési eljárás címében a pálya villamosítása szerepel, azonban a munkáknak ez csak kisebb részét teszi ki. A felsővezeték kihúzása már a korábbi felújításban is cél volt, azonban különböző okokból ez elmaradt. Azoknak, akik a FLIRT elektromos motorvonatokra várnak, jó hírünk van: a felsővezeték elkészült, tesztelés céljából feszültség alá helyezték, és próbajáratot
is indítottak.

Kurucz Árpád

A villanyvonatok csak azért nem közlekedhetnek még, mert a biztosítóberendezés korszerűsítését a Piliscsaba–Esztergom szakaszon el kell végezni. Ez sem tart már sokáig, február végén–március elején ezt a munkát is átadja a kivitelező. Ezek után valóban forgalomba állhatnak a FLIRT-ök, amelyek a helyenként nagy szintkülönbségű pályán gyorsabban haladhatnak, mint a jelenleg alkalmazott dízel Siemens Desirók. A villamosítás mellett számos egyéb munkát is elvégeztek, illetve jövő szeptember végéig elvégeznek a 2-es vonalon.

A vasúti pályát már korábban felújították, de most egy második vágányt is építettek Angyalföld és Újpest vasútállomás között, valamint a vonalon több nagyobb állomás teljes vonalhálózatát kicserélték. A legtöbb fejlesztés a vasút és más közlekedési rendszerek kapcsolatának javítását szolgálja. Angyalföld vasútállomásnál példásul új aluljárót építettek, és áthelyezték a 14-es villamos megállóját. Hasonló célból alakítanak ki intermodális csomópontokat Esztergomban és Dorogon. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vasútállomások fogadóépü leteit felújítják, és közvetlenül mellettük alakítják ki a buszvégállomásokat.

A villamosítás után a járművek nemcsak gyorsabban érik el a céljukat, de a környezetet is óvják. Az elektromos vontatásra való áttérés után például meg lehet szüntetni Esztergomban a dízel-üzemanyagtöltő állomást, ahol a jelenleg használt járműveket tankolják, és amely terheli a környezetet.

(Jámbor Gyula, magyaridok.hu)

Jurák Kata – Tízmilliárdokat fizethet a kormány Brüsszelnek Demszkyék miatt

Ezt hazudta egy balos megmondó a Hír Tv-ben – „Amikor vagy fél tucat rendőr ráugrott a Tibet-zászlóval demonstráló férfira a Deák térnél, az volt az érzésem, hogy mindjárt lenyúlnak a torkán és kiszedik a máját.”