A TED-en megjelent a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ajánlati felhívása a Püspökladány és a román határnál fekvő Biharkeresztes közötti vasútvonal villamosítására.
Ahogy azt korábban megírtuk, a júliusban átadott Mezőzombor-Sátoraljaújhely szakasz villamosításával Magyarországon 41 százalékra nőtt a villamosított vonalak aránya. A kormányzati cél az, hogy 2025-re a villamosított szakaszok hossza elérje a 3400 kilométert, arányuk pedig a 45-50 százalékot.
Erről szól a fejlesztés
A most közzétett projektben egy 55,6 kilométer hosszú, egyvágányú pályán kell kiépíteni a villamosítást, váltakozó áramú villamos felsővezeték rendszerrel és a kapcsolódó járulékos feladatokkal.
A villamosítás mellett a közbeszerzés az érintett vonalon a szűk keresztmetszet kiváltását is célként jelölte meg, többek közt az alábbi feladatokat felsorolva:
- Berettyóújfalu térségében vontatási alállomás létesítése;
- Báránd, Sáp, Berettyóújfalu, Biharkeresztes állomások részleges átépítése a 100 km/órás sebesség visszaállításához;
- négy állomáson összesen öt darab akadálymentes magasperon építése;
- Berettyóújfalu állomásépületének részleges átépítése, illetve ugyanitt felsővezeték karbantartó telep létesítése.
(Hegedűs Gergely, magyarepitok.hu)