in

Ez is azért van, mert tombol a szegénység – 1,1 millió rendelés és 25-30 milliárd forintos forgalom

Ha szegénység van, akkor ez hogy????

Ebben az évben rekordszámú internetes és hagyományos kereskedő csatlakozik az Amerikából átvett kezdeményezéshez, a november 24-én, azaz holnap soron következő Black Friday (fekete péntek) akcióhoz. A webáruházak 62 százaléka hirdette meg a kedvezményes kiárusítást, amelytől – a piackutatások szerint – mintegy 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat várhatnak.

 

A világszerte szélsebesen bővülő internetes kiskereskedelem idehaza az év első kilenc hónapjában több mint nyolcvanmilliárd forint forgalmat ért el, ami 19,5 százalékos piaci bővülést jelent 2016 hasonló időszakához képest. Összességében az idén eddig csaknem 240 milliárd forint bevételt realizált az online szektor, ami – tekintettel az utolsó negyedév hagyományosan hangsúlyos szerepére – 2017-ben megközelítőleg húszszázalékos bővülést vetít előre ezen a területen – állapította meg a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatása.

Ebből kiderül, az év utolsó negyedéve alatt a fogyasztás elsődleges mozgatórugója a karácsony: idén várhatóan az éves forgalom 35 százaléka az októbertől decemberig tartó időszakban jön össze. A kereskedők részéről is nagy várakozás előzi meg az ünnepi szezont, tízből kilenc vállalkozó a tavalyihoz hasonló vagy annál is jobb eredményekben reménykedik.

Az ünnepi szezont indító, november végi fekete péntek reklámozása tavaly már olyan méreteket öltött, hogy vásárlók tömegei tartották vissza októberi, novemberi költéseiket az elcsíphető akciós ajánlatok reményé­ben. Az idén még nagyobb őrület várható, a felmérésben részt vevő kereskedők az idei Black Friday időszakára 25-30 milliárd forintos forgalmat várnak, amitől az átlagnál magasabb – 25 ezer forintos – kosárérték és csaknem 1,1 millió megrendelés várható.

Fotó: Havran Zoltán

A boltok a tavalyinál is nagyobb vásárlási őrületre számítanak a hét utolsó munkanapján

A hazai e-kereskedelemben már kimutatható a fekete péntek hatása, a hagyományos üzletek forgalmában ugyanakkor még nincs olyan nagy súlya Magyarországon, hogy számszerűsíteni lehessen – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek. Becslése szerint az e-kereskedőknek öt- és tízmilliárd forint közötti bevételt hozhat az akció.

Hozzátette, a Black Friday által generált forgalom elérheti a teljes novemberi bevétel egyharmadát. Összehasonlításképpen, a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem teljes novemberi volumene tavaly megközelítette a 32 milliárd forintot.

Az eNET Internetkutató napokban készített online felmérése szerint tavaly csaknem 2,1 millió felnőtt magyar internetező vásárolt a fekete péntek napi akciókban, idén pedig már meghaladja a 3,3 milliót azoknak a száma, akik tervezik, hogy akár online, akár offline módon igénybe veszik a kedvezményeket.

(Thurzó Katalin, magyaridok.hu)

BRÉKING! – December 1-jéig meghosszabbítják a nemzeti konzultáció visszaküldésének határidejét

Már Gaudi is elhagyja a süllyedő Jobbikot