in ,

Egy országos méretű hírhamisítás története – 9 hónapon keresztül terjesztett álhírt az ellenzéki média

gészen döbbenetes, ahogy egy balliberális vidéki lap cikkéből országos politikai hisztériát gerjesztett a magát függetlennek hazudó ellenzéki sajtó

Egy országos méretű hírhamisítás története. Egészen döbbenetes, ahogy egy balliberális vidéki lap cikkéből országos politikai hisztériát gerjesztett a magát függetlennek hazudó ellenzéki sajtó. Itt tart ma az úgynevezett “szakma”. Csodálatos példák az objektivitásról.

 

Egy országos méretű hírhamisítás története. Egészen döbbenetes, ahogy egy balliberális vidéki lap cikkéből országos politikai hisztériát gerjesztett a magát függetlennek hazudó ellenzéki sajtó. Itt tart ma az úgynevezett “szakma”. Csodálatos példák az objektivitásról.

2018. január 28-án a nyíltan balliberális Szabad Pécs hangzatos címmel és az 1984 című filmből kölcsönzött borítóval – amely szintén az objektivitás hiányáról árulkodik – jelent meg. A téma pedig az, hogy a Fidesz a kétharmaddal megnyert választások után megszünteti a főpolgármester-választást és szinte az egész önkormányzati rendszert az országban, de különösen Budapesten. Íme:

A cikk szóhasználata sokszor szélsőbalos propagandát idéző, a magukat függetlennek és objektívnek kikiáltó hazai ellenzéki sajtót azonban ez nem zavarta abban, hogy átvegyék és terjesszék ezeket az álhíreket a választás előtt.

Az országos méretű hisztéria keltésének a receptje a szokásos. Érdekes módon, a magukat függetlennek és objektívnek hazudó lapok mind ezt a sablont használják. Index.hu, HVG, 444, 24.hu, 168 Óra és a többi, egy kutya. Erről már többször is írtunk, röviden a recept:

  1. Találj ki egy olyan hírt, amellyel jó eséllyel riadalmat, hisztériát okozol és amely kárt okoz a kormánynak vagy a jobboldalnak;
  2. írd le, hogy “névtelenséget kérő forrásaink szerint”, a “pártvezetéshez közel álló, nevüket nem vállaló forrásaink szerint”, stb.;
  3. fontos, hogy odaírd, hogy több forrásból is ezt hallottad, mert ez az olvasóban erősíti az egyébként ordas nagy kamuhír hitelét;
  4. szólj oda a többi libsi kollégádnak, hogy “ezt érdemes átvenni”;
  5. és már ott is virít a címlapokon a kamuhír.

A Szabad Pécs cikkében vannak igazán megmosolyogtató fordulatok, a lap propagandistája ilyen állításokkal igyekezett tompítani a cikk élét. Szinte elnézést kér, hogy egy ilyen kamuhírt elénk tár.

Alább olvasható a személyes kedvencem, amelyben a névtelenül nyilatkozó források már állítani sem mernek, inkább csak “valószínűsítenek”:

Majd ezek után következett a cikk érdemi része, amelyből megtudható, hogy a névtelenül nyilatkozó források mit valószínűsítenek, mire készülhet a Fidesz egy kétharmaddal megnyert választás után. (Aki kíváncsi az állításokra, az olvassa el a cikk elején látható linken).

Látható tehát, hogy erős lábakon áll a sztori. (Névvel nem vállalt feltételezések).

Nézzük mindezek után, hogy a függetlenség és objektivitás hazugságában hempergő index.hu hogyan kapta fel a sztorit. Már a cikk elején leszögezik, hogy

A megkérdezett fideszes polgármesterek, alpolgármesterek szerint ilyen terve nincs a kormánypártnak…”.

Miközben leírják, hogy mindössze feltevésekről van szó, aközben több szereplőt is megszólaltatnak, aki elemzi, hogy mivel fog járni ez a folyamat. Íme néhány kiemelés:

Az Index is alaposan kivette a részét a Budapest-ellenes összeesküvés promózásából.

Az azóta Simicska által bezárt és magából mártírt csináló Magyar Nemzet a leggusztustalanabb módon írta meg hírt. Már csak ebből az átvételből látszik, hogy a lap működése az utóbbi években szégyen: a balliberális hecckampányok teljes átvétele jellemezte az újságot, és mindezzel Simicskát és a Jobbikot akarták támogatni, miközben függetlennek és objektívnek hazudták magukat.

A kriptokommunista HVG szintén átvette a hazug narratívát. A beharangozóban nem óvatoskodnak, fel sem merül, hogy ez egy álhír, sőt, szerintük hivatalosan indokolták is az átalakítás szükségességét. Mint írták

A hivatalos indoklás szerint ezáltal olcsóbbá válhat az önkormányzatok működése, ám az ellenzék szerint az átalakítás valódi célja, hogy a ma még zömében függetlenek által vezetett kisebb települések irányítását a választások kiiktatásával a Fideszhez köthető emberek vegyék át”

– írta a HVG.

Csakhogy ilyen hivatalos indoklás sosem született, mindössze a Szabad Pécsen “feltételezte” egy “névtelenséget kérő informátor”, hogy idézem: “A hivatalos indoklás azonban egészen biztosan az lesz, hogy olcsóbbá tehetik így az önkormányzatok működését”. Mindezt a HVG már tényként közölte.

Innentől pedig nem volt megállás, csak úgy sorakoztak a névtelennél névtelenebb források és informátorok, hogy a miniszterelnök legbensőbb köreiből adjanak információt a szupertitkos, Budapest-ellenes tervekről.

A balliberális 24.hu hétpróbás oknyomozói is bevetették legendás kapcsolatrendszerüket! Áprilisban, a Fidesz 2/3-os győzelme után jöhetett az újabb felvonása a kamuhíráradatnak.

Nem kevés fantáziára vall, amit a két újságíró leművelt! Ők állítólag fideszes polgármestereket és önkormányzati képviselőket kerestek meg. Szó szerint idéznék a cikkből, mert ezt nem hinné el nekem az olvasó, ha mesélném:

Több beszélgetőtársunk is említette Gerő András történésznek az Élet és Irodalomban írt dolgozatát, amely egyikük szerint „a kerületi önkormányzatok felszámolásának vázlata”.

– írta Spirk József és Nagy József! Ezek szerint az Élet és Irodalom a kormány üzenőfüzete lett.

A két oknyomozó újságíró megkérdezte Vitézy Dávidot is, hogy mizu van ezzel a tervvel, mivel korábban Vitézy arról beszélt, hogy a BKK-t ildomos lenne a kormány irányítása alá rendelni. (Az újságírók értelmezésében ez egy újabb fejezet a nagy Budapest-ellenes összeesküvésben.) Vitézy azonban elmondta, hogy mindez csak egy elméleti felvetés volt – amelyről azóta sem hallottunk.

Ezután a 24.hu nyáron csinált egy nagy portrét Fürjes Balázs kormánybiztosról. Az apropó: a nagy Budapest-ellenes összeesküvés kulcsfigurája lehet ő, ugyanis átveheti Tarlós István helyét. Jelenleg Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkárként tevékenykedik a kormányban. Nem fog meglepődni az olvasó, ha elárulom: a 24-nek Fürjes úgy nyilatkozott, hogy “főpolgármester nem lesz”, sőt, szerinte Tarlós Istvánnál nincs jobb jelölt.

Spirk József aztán július végén ismét úgy döntött, hogy napirenden kell tartani a nagy Budapest-ellenes összeesküvést. Ekkor azt a légből kapott hülyeséget írta meg, hogy “Kétévente is kinevezhetne a kormány főpolgármestert“. Megkérdezte erről Tarlóst is, aki azt mondta, hogy még csak nem is hallott az ügyről. (Igaz, Tarlós ennél sokkal diplomatikusabban fogalmazott: nincsenek pontos információi a kormány szándékait illetően ebben az ügyben). Ebben a cikkben felbukkan az a meg nem erősített, nevüket nem vállaló, névtelenséget kérő informátoroktól származó feltételezés, amely szerint “egy kormányközeli közvélemény-kutató olyan, hosszabb, 15-20 kérdéses telefonos felmérést végzett budapesti választók körében, amelyben kifejezetten arra kérdeztek rá, elfogadnák-e a válaszadók, hogy a kormányzat nevezze ki a fővárosi önkormányzat első emberét.”

A Budapest-ellenes összeesküvést taglaló cikkeket a végtelenségig lehetne citálni. A közös pont mindegyikben, hogy a főpolgármesteri posztot fel kell számolni, a polgármestereket ki kell rúgni, az önkormányzatokat fel kell számolni.

Szintén közös pont az írásokban, hogy név nélkül nyilatkozó állítólagos szakértők, városvezetők mondanak óriási baromságokat, amelyekből az elmúlt 9 hónap alatt nem valósult meg semmi!

9 hónapja tolja az arcunkba az index.hu, a 444.hu, a 24.hu, a HVG és a magát szakmainak, objektívnek és függetlennek hazudó médiumok sora a nagy Budapest-összeesküvést. Mindez nemcsak az online sajtóból ömlik az emberekre. Az ATV-ben, az RTL Klubon, a balliberális rádiókban, szóval mindenhonnan heti szinten érkeznek a hírek erről a balliberálisok által vizionált összeesküvésről. Az ellenzéki politikusok éppúgy nem mulasztják el megemlíteni, mint a balliberális újságírók. Az itt bemutatott néhány írás csupán a jéghegy csúcsa, csak ebben az ügyben több száz sajtómegjelenés és televíziós beszélgetés született, ahol a baloldaliak egy kamu hírről beszéltek, lamentáltak, elemeztek.

Mi ehhez képest a valóság? Ez:

 

Természetesen kiderült, hogy a hírből, amely szerint beszántanák az önkormányzatokat, a főpolgármesteri posztot pedig megszüntetnék, nos ezekből semmi sem igaz.

Ismét kiderült, hogy a balliberális lapok hisztériát keltettek. A balliberális médiában nincs az az ár, amit meg ne adnának azért, hogy lejárathassák a kormányt és megijesszék az embereket. Az sem baj, ha ezzel a saját hitelességüket kockáztatják és átverik az olvasót.

 

(forrás: Bácskai Balázs, 888.hu)

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Hozzászólások

hozzászólás

Miskolc ellenáll! – Miskolc nem kér Gyurcsány bevándorláspárti politikájából

Májusban Juncker kaphatja a pofont

Back to Top