in ,

Ami magyar, azt a libsi média támadja – Támadja az ellenzék az új márkát

NEMZETI JELKÉP A MEZEN: A MUNKAHELYTEREMTÉS ÉS A MAGYAR KÖNNYŰIPAR FELTÁMASZTÁSA A CÉL

Újabb támadási felületet talált az ellenzéki média a múlt héten: politikai színezetű rágalmak, elferdített tények, rosszindulatú plágiumvádak jelentek meg a száz százalékban hazai tulajdonú Magyar Sportmárka Zrt. 2rule elnevezésű, hivatalosan július végén bemutatkozó új ruházati márkája kapcsán, amely a hazai könnyűipar feltámadásának szimbóluma is lehet. – Visszautasítjuk azokat a valótlan feltételezéseket, amelyekkel a szigorú szakmai szempontok szerint készülő magyar márkát támadják, miközben annak hátterében a munkahelyteremtés szándéka, továbbá a sportban megtestesülő nemzeti érték becsülete áll – nyilatkozta a Magyar Időknek Kővári Ágnes, a társaság vezérigazgatója.

 

– A nyár közepén bemutatkozó új magyar sportszermárka, a 2rule és az ahhoz kapcsolódó termékkínálat kialakítása július végén fejeződik be, a nyilvánosságra került jelkép nem a végleges változat, így arról több szempontból alaptalanul fogalmazott meg vádakat az ellenzéki média – közölte lapunkkal a Magyar Sportmárka Zrt. vezérigazgatója.

Kővári Ágnes annak kapcsán mondta ezt, hogy a HVG hetilap nyomán több internetes portál a múlt héten napokig arról cikkezett: a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál ábrás védjegyoltalmat kezdeményezett a tavaly decemberben alapított zártkörű részvénytársaság a repülő turulmadarat ábrázoló, „2rule” (ejtsd: turul) elnevezésű új sportruházati márkára.

Ez alapján tudni vélték, hogy a jövőben a csapatsportokban, főként a magyar labdarúgásban is Mészáros Lőrinc üzletember nyerhet milliárdos üzleteket, mivel az ötmillió forint alaptőkéből fél éve alapított Magyar Sportmárka Zrt.-ben cége, a Talentis Group Zrt. többségi tulajdonnal rendelkezik.

A megjelent vádak szerint ráadásul az újabb üzlethez Mészáros a kapcsolatai mellett a Magyar Labdarúgó-szövetségnél pályaedzőként, illetve az U17-es válogatott szövetségi kapitányaként ismert Szélesi Zoltán biztosít majd hátszelet, hiszen Kővári Ágnesnek, a Magyar Sportmárka Zrt. kisebbségi tulajdonosának a férje.

Tovább is mentek: a Népszava és a 444.hu portál ­például külföldi keresőoldalakról származó internetes találatok alapján azt is állította, a 2rule logóban szereplő grafikát egy szerb grafikustól lopta el a cég, illetve Nigériában már létezik ezen a néven ruhamárka.

– Képtelenebbnél képtelenebb állításokkal találkoztunk azért, mert Mészáros Lőrinc cége a többségi tulajdonosa közösen alapított társaságunknak – mondta Kővári Ágnes, aki csaknem egy évtizede hivatásszerűen foglalkozik a magyar csapatsportolók ruházati ellátásával, csaknem nyolcszáz csapatot szolgált ki eddig.

Vázolta: tapasztalatai alapján elmondható, hogy a hazai sportvilág évek óta milliárdokat fizet a nagy külföldi sportszergyártó cégeknek például Németországba, Dániába, az USA-ba, magyar ruházati ipar híján ugyanis a nemzetközi márkák nyernek hasznot erről a területről.

A 2rule első körben a csapatsportokban kíván piacra lépni, később utcai ruházatot is gyártanának
Fotós: Vasas SC

Mint mondta, egy magyar tulajdonú márka szakmai elképzeléseivel, konkrét üzleti tervvel kereste meg Mészáros Lőrincet, akit pénzügyi befektetőként leginkább a termékfejlesztéssel járó új feladatok munkahelyteremtő hatása, illetve hosszú távon a hazai ruházati és textilipar feltámasztásának lehetősége győzött meg. Így a Magyar Sportmárka Zrt.-t 51 százalékban a Talentis Group Zrt. alapította.

– Nem csupán egy új márkát, illetve ahhoz kapcsolódva új sportruhákat szeretnénk alkotni, nem titkolt szándékunk, hogy a magyar könnyűipar e területen keresztül is új lehetőséghez jusson: varrodák, gyártósorok alakuljanak, új munkahelyek jöjjenek létre. Mészáros Lőrinc elsőként látta meg ebben a fantáziát. A részvénytársaságnál viszont szigorú elszámolású, szoros költségvetéssel dolgozunk, minden fázisát ellenőrzik a befektetésnek – szögezte le a vezérigazgató.

Kitért rá, manipulatív és rosszindulatú, ráadásul a magánélet szentségét is sérti az az állítás a sajtó részéről, hogy az üzleti vállalkozást Szélesi Zoltánnal való kapcsolata alapozta meg.

– Ő két éve nem része az életünknek, a céghez és a márkához semmi köze nincsen. Egyedülálló édesanyaként a munkám iránti elhivatottság és az értékteremtés motivál a 2rule létrehozásában, amihez befektetőt kerestem – jelentette ki Kővári Ágnes.

Az előre bebiztosított üzlet vádja kapcsán azt is megjegyezte, bár nagy örömükre szolgálna, ha a labdarúgó-szövetség kétmilliárd forintos, hivatalos mezekre vonatkozó pályázatát a cégük teljesíthetné, a féléves vállalkozás azonban még sokáig nem lesz abban a helyzetben, hogy egy ekkora megbízást jelentő pályázaton egyáltalán elinduljon.

– Még csak a tervezési fázisban vagyunk, folynak a mintázások, a termékek tesztelései, tizenkét fős szakembergárda – közöttük ruhaipari tervező, grafikus, modellező, marketinges – dolgozik az előkészületeken. A tervek szerint szakaszosan lépünk majd piacra: első körben a csapatsportruházat területén, később az utcai viseletben és a különböző kiegészítőknél is saját kínálattal állunk elő. Több logó is készül a 2rule márkához, ezekből nyújtottunk be néhányat a hivatalhoz, de a védjegyoltalomra vonatkozó eljárás még csak egy része a folyamatnak, a végleges jelkép is majd talán több mint két hónap múlva mutatkozik be – közölte a Magyar Sportmárka Zrt. vezetője.

A plágiumvádak kapcsán elmondta, nem engedélyezte volna a hivatal a logó ábrás levédését, ha annak képi megjelenítésével vagy a márkanévvel bármiféle probléma volna. A 444.hu portál azon vádjára, miszerint Nigériában már létezik a 2rule márka a ruházati pia­con, leszögezte: évekkel ezelőtt megszűnt az említett vállalkozás, hat éve semmilyen forgalmat nem bonyolítanak az afrikai országban, nemzetközi értékesítést pedig soha nem folytattak.

– Az sem igaz, hogy egy szerb grafikus munkáját másoltuk le, ha bárki rákeres bármelyik képügynökségnél erre a motívumra, több száz hasonló változatot találhat, ráadásul ezek a képek különböző felhasználási területre, illetve joggal is megvásárolhatók. Nincs olyan logó a világon, amihez hasonlót ne tervezett volna már meg valaki – mondta.

Kiemelte: semmi mást nem tesznek, mint amit az összes többi nemzet tesz körülöttünk.

– A lengyelek, franciák évek óta saját márkát menedzselnek a sportban, illetve például az olaszoknál, a németeknél, a szerbeknél, az ukránoknál, a hollandoknál is nemzeti termékekben lépnek pályára a válogatott sportolók. Célunk, hogy új munkahelyeket teremtsünk ezen a területen, és hazai körben tudjuk megoldani a termékgyártást.

Együttműködés alakul ki például a rakamazi cipőgyártókkal, aminek lényege, hogy munkát biztosítsunk számukra, illetve a saját termékeink előállítása megvalósuljon. Hazánkban húsz éve nincs textilgyártás, hosszabb távon legalább egy újrahasznosító folyamatot szeretnénk ezen a téren is megvalósítani. Jelenleg három varroda bérmunkában dolgozik nekünk Kecskeméten, Gombán, Jászberényben, és a befektetővel közös szándékunk a hazai könnyűipar bizonyos szintű újjáélesztése – összegezte a vezérigazgató.

(Thurzó Katalin, magyaridok.hu)

BRÉKING – Szögekkel teletűzdelt bottal támadt a migráns egy CDU-s politikusra

Agyhalál – Pszichiátriai kezelésre menekül a felelősség elől Ács momentumos, fenyegetőző polgármestere