in ,

A libernyák média hallgat – Folyamatosan érkeznek az új emeletes vonatok

ZAVARTALAN A MUNKA A STADLER MINSZK MELLETTI GYÁRÁBAN

A járványügyi körülményekhez alkalmazkodva, október végéig további, legalább három KISS szerelvény kezdi meg az utasforgalmi próbaüzemet, míg év végéig fokozatosan további járművek állnak majd forgalomba. A hatszáz férőhelyes járművek érkezését egyelőre nem hátráltatják sem a Belaruszban zajló események, sem a Dunakeszi Járműjavító Kft. tulajdonosváltása – tudtuk meg a Stadlertől.

A járványszünet után, augusztus 24-től folytatódik a KISS motorvonatok menetrendszerű tesztelése. Az első szerelvény hétköznaponként Budapest és Vác között közlekedik, szep­tember közepétől pedig már a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalon is találkozhatunk majd a hatszáz férőhelyes, emeletes vonattal. A március ­15-én megkezdett utasforgalmi próbákat a járványintézkedések közt szereplő határátlépési tiltások miatt kellett felfüggeszteni.

A próbafutás ugyanis azt jelenti, hogy még zajlik a KISS-ek hatósági engedélyezési folyamata, de már szállíthatnak utasokat is. A tesztelés során a fedélzeten mérnökök tartózkodnak, akik ellenőrzik a berendezések működését. Mivel a mérnökök Belaruszból érkeztek, a márciusi intézkedéseket követően el kellett hagyniuk az országot.

Az elmúlt hónapokban a szakemberek egyedi engedéllyel visszatérhettek, és így folytatódhatnak a próbafutások – mondta el lapunk kérdésére Kiss Csaba, a Stadler Rail magyarországi kommunikációs vezetője.

 

A járművek egy részének végszerelése a Dunakeszi Járműjavító Kft.-nál történik, amelynél az év során tulajdonosváltás történt. – A THM Hungary Invest Zrt. és a Stadler egyetért abban, hogy a szerződésben szereplő 11 emeletes vonatot a megállapodásnak megfelelően összeszerelik és üzembe helyezik – mondta Kiss Csaba. A további KISS motorvonatokat Minszk mellett, Belaruszban gyártják, ahol feszült viszonyok alakultak ki a választások után.

– A belpolitikai helyzet egyelőre nincs komoly hatással a gyár működésére – közölte a kommunikációs vezető. A három szerződésben megrendelt, a 11 plusz 8 plusz 21, ­vagyis összesen negyven szerelvény szállításának végső határideje 2022 vége. Ám azt nehéz megjósolni, hogy a járványhelyzet vagy a politikai fejlemények akár a Stadlernél, akár valamelyik fontos beszállítójánál nem okoznak-e késedelmet.

A MÁV tájékoztatása szerint augusztus végéig tart a Nyugati pályaudvar és a Városliget elágazás közötti pályaszakasz felújítása. A munkálatok befejezését és a második KISS átadását követően szeptember közepétől a ceglédi 100a vonalon is lehet utazni majd az új, nagy befogadóképességű, emeletes motorvonatokkal.

 

A főváros környékén is testkamerát kapnak a vasutasok
Augusztus 31-től kötelező lesz a testkamera használata a vasúti jegyvizsgálóknak naponta közel 250 elővárosi vonaton a támadások megelőzése érdekében. Az incidensek elkerülése miatt az eddigi, önkéntes gyakorlattól eltérően ezután a kijelölt vonatokon szolgálatban lévő jegyvizsgálóknak kötelező lesz a testkamera használata a Budapest–Esztergom, a Budapest–Pusztaszabolcs, a Budapest–Cegléd–Szolnok, a Budapest–Újszász–Szolnok, a Budapest–Göd–Vác–Szob, a Budapest–Veresegyház–Vác és a Budapest–Lajosmizse–Kecskemét vasútvonalakon. A jegyvizsgálók tapasztalatai azt mutatják, hogy a mobilkamerák láttán az utazók együttműködőbbé váltak, megnőtt a jegyvásárlási hajlandóság. Több alkalommal is előfordult, hogy a korábban kötekedő, veréssel fenyegetőző, érvénytelen jeggyel utazó utas a kamerát látva további vita nélkül elismerte a pótdíjalkalmazás jogosságát.

(Jámbor Gyula, magyarnemzet.hu)

 

Oszd meg másokkal is!

Erről is hallgat az ellenzék! Hatalmas területű erdőt hoznak létre Pest megyében

Nohát! Feri bejelentette, hogy Feriné lehet a közös miniszterelnök-jelölt